Miks mõni kinnisvara müüb kiirelt ja teine mitte?

Praegusel kinnisvaraturul toob eduka müügi täpne strateegia, õige hind ning läbimõeldud turundus, kirjutab ELUM Kinnisvara maakler Margo Merigan.
Kinnisvaraturul on täiesti tavaline, et mõned müügis olevad objektid leiavad uue omaniku kiiresti samas kui mõnel teisel objektil kulub selleks oluliselt kauem aega. Miks see nii on? Üks peamisi põhjuseid on kindlasti hind, kuid see ei ole ainus faktor, mis mõjutab objekti müügikiirust.
Hind kui müügiprotsessi võtmetegur
Liiga kõrge hind on sageli peamine põhjus, miks objektid ei leia ostjat. Kui müügihind on turuhinnast märkimisväärselt kõrgem, siis võivad potentsiaalsed ostjad huvi kaotada või eelistada soodsamaid alternatiive. Ülehinnatud objektid võivad jääda portaalidesse seisma seni, kuni müüja on nõus hinda langetama või turutingimused muutuvad soodsamaks.
Samuti on oluline, et hind peegeldaks objekti tegelikku väärtust, asukohta, seisukorda ja turuolukorda. Kui hind on paigas, tõmbab see ligi rohkem huvilisi ja suurendab müügivõimalusi.
Turul on „šoppajad“
Praegune kinnisvaraturu olukord on toonud kaasa uue ostjakäitumise – nn “šoppajad”. Need on ostjad, kes külastavad väga paljusid erinevaid objekte, koguvad infot ja võrdlevad pakkumisi, kuid sageli ei tee lõplikku ostuotsust. Selline käitumine võib müüja seisukohalt tunduda frustreeriv ja pikendada objekti müügiperioodi.
“Šoppajad” võivad tekitada turul kunstliku aktiivsuse, kuid tegelikult ei vii see kiire müügini. Selle tõttu on müüjatel ja maakleritel oluline osata eristada tõsiseid ostjaid ja suunata oma energia neile, kes on valmis ka tehingut tegema.
Teised müügikiirust mõjutavad tegurid
Objekti seisukord ja esitlemine: Hea seisukord ja kvaliteetsed fotod suurendavad objekti atraktiivsust. Halvasti esitletud või vajaliku remondita objektid võivad ostjaid eemale peletada.
Asukoht ja infrastruktuur: Populaarne piirkond, head ühendused ja mugavused lähevad alati rohkem kaubaks kui vähem atraktiivsed asukohad. Sellest sõltuvalt tuleb objektile määrata õige hind.
Turundus ja nähtavus: Objekti aktiivne ja sihitud turundus (sotsiaalmeedias, kinnisvaraportaalides, otsekontaktid) aitab jõuda rohkemate potentsiaalsete ostjateni.
Paindlikkus ja müügitingimused: Müüja valmisolek teha kompromisse, näiteks paindlikud külastusajad või hinnaläbirääkimised, võivad kiirendada müüki.
Kokkuvõtteks
Kuigi liiga kõrge hind on üks peamisi põhjuseid, miks kinnisvaraobjektid pikalt müügis püsivad, tuleb arvestada ka teisi tegureid, nagu objekti seisukord, asukoht, turundus ja müügitingimused. Lisaks mõjutab müügiperioodi ka ostjate käitumine – praegusel turul on palju nn “šoppajaid”, kes küll huvi tunnevad, kuid ei tee otsustavaid samme.
Parim viis kiireks müügiks on realistlik hind koos läbimõeldud turundusstrateegiaga, objekti hea esitlemine ning keskendumine tõsistele ostjatele. Müüjana tasub olla paindlik ja aktiivne, et leida sobiv ostja võimalikult kiiresti.